Aku yang di Persimpangan…

Posted on 21 April, 2008. Filed under: My Life | Tags: , , , |

Aku binggung harus mengtamakan yang mana lebih dulu….

1. Hati
2. Keluarga
3. Career

Ketiga-tiga ini yang membebankan fikiran sekarang ni. Aku seakan berada dipersimpangan dalam sebuah perjalanan yang sangat berat ini.

Sekarang “Hati” sedang meronta ingin kepastian dari hadirnya seorang bidadari didepan mata hingga membuat kata-kata sulit untuk di proklamasikan padanya hanya kerana pengalaman masa lalu yang sangat sulit untuk terlupakan… Takut ‘berdarah’ lagi… takut ‘terluka’ lagi hanya kerana sesuatu yang dipanggil “keadaan” yang tidak mengizinkan…

Belum cukup dengan alasan itu, ungkapan juga terhalang hanya kerana dua ‘jalan’ yang ada didepan mata secara bersamaan sehingga sulit untuk membuat keputusan mana yang harus aku utamakan….

“Keluarga” adalah pertimbangan yang kedua. Ini adalah cukup penting untuk di fikirkan. Tampa keluarga, siapalah diri ini. Terutama kepada kedua Ayah dan Bonda yang meminta aku untuk kembali ke Malaysia dengan harapan, kami sekeluarga berkumpul bersama lagi…

Sedangkan yang ketiga adalah “Career”. Ini adalah peluang masadepan. Tampa Career, apalah arti diri ini? Dan ini antara kebanggan bagi kalangan laki-laki dimata umum. Seseorang yang mempunyai Career yang baik akan dipandang dan di hormati kerana kemampuannya berdiri sendiri dalam membangun jenjang kehidupan yang stabil dan seterusnya… Peluang ini baru saja memanggil-manggil dan aku sangat yakin bahwa inilah yang kucari selama ini untuk sebuah kehidupan masadepan yang baik…

Apa yang harus aku lakukan? Mungkin ada sesiapa yang menghadapi seperti ini? Mungkin anda punya solusi yang tepat dan baik untuk saya…?

Make a Comment

Leave a Reply

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

