Akhirnya CD Ubuntu, Kubuntu & Edubuntu sampai…

Posted on 28 April, 2008. Filed under: Linux | Tags: , , , |

UbuntuSetelah menunggu hampir 5 minggu, akhirnya aku menerima kiriman dari Belanda ini iaitu CD-ROM Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon) yang di order melalui Shipit Ubuntu secara Free!!

Namun pada saat aku menerima kiriman ini, Ubuntu telah bertukar versi iaitu 8.04 LTS. Namun itu tidak menjadi masalah besar bagi aku kerana ianya boleh di update bila-bila masa… Jika perlu.. just to request again!!😀

Sebenarnya bukan cuma CD-ROM UBUNTU yang aku Request, tapi sekalian dengan Ubuntu edition lainnya iaitu, KUBUNTU, dan EDUBUNTU.

Macam mana dengan pengalamannya menggunakan Ubuntu Linux ini? Nanti ada kesempatan aku akan bahas di sini… ternyata sesuatu kebisaan itu sulit untuk diubah… namun sebuah pembaharuan adalah perkara yang wajar untuk dipelajari dan kembangkan…

Download Ubuntu: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Beli Ubuntu: http://www.ubuntu.com/getubuntu/purchase

Request Free CDs: https://shipit.ubuntu.com/

Make a Comment

Leave a Reply

2 Responses to “Akhirnya CD Ubuntu, Kubuntu & Edubuntu sampai…”

RSS Feed for Syaiful Blog Comments RSS Feed

aku pun baru je dapat beberapa hari lalu.

2 keping cd ubuntu 7.10

ni tengah request untuk cd ubuntu 8.04 pulak.🙂

hehehe… sama ler… hiks hiks hiks…


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

