Hidup sebuah perjuangan

Posted on 17 November, 2008. Filed under: My Life |

Setelah berkali-kali gagal mencari sesuatu yang membuat hidup ini bahagia, aku masih juga tetap mencari… Perkenalan itu… sangat singkat… Namun cukup membuat aku terkesima dan hampir melanggar profesionalitas dalam dunia pekerjaan…

Menjalin hubungan dengan teman sekerja? Oh tidak… aku tidak mahu demi menjaga profesionalitas… Namun harus aku nafikan demi hati yang tak mampu untuk di bohongi…

Wajahnya mirip dengan Arwah?? Maybe sedikit… tapi sifatnya jauh lebih keibuan dan manja tapi mandiri! Karisma yang dipancarkannya membuatkan aku yakin dia antara cewek yang terbaik pernah ketemui… dia SPECIAL!!

Tapi….

Dia sudah berpunya… jauh lebih lama dari aku yang datang kemudian…

Pernahkah kamu semua menangis untuk seorang gadis yang sangat disayangi karena telah di putuskan oleh mulutnya sendiri bahawa dia memilih orang yang dia sayang dan yang jelas itu bukan kamu?

Dia telah memutuskan bahawa dia hanya untuk seseorang yang telah dia pilih dulu sampai kapanpun…!

Adakah diri ini begitu dayus sehingga sanggup merelakan seseorang yang di sayangi bersama orang lain? Bahkan sudah terucap juga di lidah ini untuk rela ditinggalkan asalkan dia bahagia bersama pilihannya..

Oh… Inikah kebahagiaan? atau ini penderitaan?

Sejujurnya, aku sangat menyanginya jauh dilibuk hati yang paling dalam. Namun dalam waktu yang sama, juga rela melepaskannya untuk kembali bersama pacar yang disayanginya.. bahkan disini aku belajar bahawa kebahagiaan itu adalah menjadi bahagia melihat orang yang disayangi bahagia!!!

Biarlah… jika ia memang untuk ku, satu hari, pasti akan bertemu juga dan jika dizinkan, aku mau bersatu dengannya walaupun dalam keadaan yang tidak sama seperti sekarang…

Aku sayang kamu….

Make a Comment

Leave a Reply

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

