Arts

Semuanya mengatakan “Hati” yang paling utama!

Posted on 25 April, 2008. Filed under: Arts, My Life | Tags: , , , |

Kemana pun dah aku pertanyakan… Pada siapapun sudah aku mintak pendapat… Mula dari kawan-kawan dekat, kawan-kawan jauh, sampai kepada cleaning service aku mintak pendapat mereka… Semua mereka mengatakan “HATI” yang harus diutamakan…

Sehingga “Hati” yang aku maksudkan itu sendiri mengatakan bahawa hati yang harus diutamakan… namun setelah ia tahu bahwa dialah yang harus diutamakan… dia menjadi serba salah… entah itu kerana dia terperangkap dengan pertanyaan sendiri… atau dia mahu aku mengungkapkan isi hati?

Apapun itu, aku sudah menemukan jati diri yang sempat hilang beberapa hari yang lalu dimana keraguan menimbulkan kegelisahan sehingga fikiran disita oleh kealfaan…

Di iringi Do’a serta ikhtiar yang kurasakan cukup, aku serahkan kepada Yang Maha Kuasa untuk meletakkan pendirian ku ini.

Setelah “Hati” ini yang masih bingung dengan hatinya sendiri, Aku akan tetap mengejar dua lagi iaitu “Keluarga” dan “Carrer“… Yang terpenting hati sudah tercurah kepadanya… Doa sentiasa di panjatkan… dan usaha sudah cukup sehingga tidak memurahkan harga diri dalam merayu-rayu untuk mendapatkan cintanya….

“Ya Allah… Jika ia baik untuk ku, dekatkanlah ia pada ku…

Jika ia tidak baik buatku, jauhkanlah ia dariku…

Ya Allah… mengapa Engkau datangkan “rasa” ini, jika ia tidak sudi padaku?

Bukankah Engkau Maha Adil? Hanya kepada-Mu lah aku berserah…

Ya Allah… Sesungguhnya Engkau Maha Agung dan Maha berkuasa atas segalanya….”

Read Full Post | Make a Comment ( 2 so far )

Ebook “TENTANG CINTA”

Posted on 6 August, 2007. Filed under: Arts, Love, My Life | Tags: , , |

Sebenarnya ebook ini sudah saya tulis sejak lama. Dan telahpun saya sebarkan kepada rakan² saya sebelum. Namun pada masa tu sungtingan demi suntingan saya buat akhirnya siap juga pada akhir Januari yang lalu. Oleh kerana kesibukkan masa bekerja saya tak sempat nak mempublikasikanya.

Sebelumnya saya bercadang untuk meminta seorang kawan mempublikasikannya melalui blognya. Kerana pada masa tu blog lama saya sedang down (habis masa sewa ikkks..) Tapi tak sampai hati pulak takut menyusahkan… sohari ini lah kesempatan saya untuk mempublikasikannya…

Saya harap kita semua memahami apa itu “CINTA”! Opss… jangan bilang ini “jiwang karat” sebelum anda membaca dan memahaminya okey…

Download kat sini: Tentang_Cinta.zip

Read Full Post | Make a Comment ( 6 so far )

Mother

Posted on 2 August, 2007. Filed under: Arts |

Looks so pain You tried you born me to this world
and the finally, I Can learn how to move and walk.

Mother…
Every time I cry , You can stop my cry
and try to give me a peace in my heart.

Mother…
I realized that I can grow.
Your love that You given to me
Is from the deepest of Your heart.
With appear from Your smile for me.

Sometimes I don’t care of your words and
ever that You said to me
But after I leach that I’m growing adult.

One night Your voice hear in my ear
When You are praying to God and said my name
Thank you mother…

By Your pray I realized about my mistake
And change to be a good child
For my parents for other people, the
Most important in front of God.

Sometimes Your face now
Changes be old.
And this is the poem for you mother
By this poem I always love you, pray for you,
And this finally letter you have a long live
From God.

Thank you mother for everything to me.
Because your love is internal love forever,
With I never forget.

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

Air Mata

Posted on 20 June, 2007. Filed under: Arts |

Air mata…

Hadirmu bersama sebuah penyesalan

Di iringi secebis keinsafan

Dari hati seorang lelaki 

Yang dulunya dicemari dengan dosa dan noda

Dalam memburu kebahagiaan yang entah dimana

 

Air mata…

Mengapa kedatanganmu sering terlambat?

Mengapa kau hadir dikala hari sudah terluka?

Mengapa kau mengalir disaat hati ini telah berdarah?

Mengapa peneman dikala penyesalan berlumba-lumba hadir?

 

Air mata…

Ketika tangan memanjat do’a

Dikala hati memohon ampun

Bibir bergetar mengucap syukur

Kau hadir sebagai saksi,

Bahwa diri ini tidak kecundang lagi… 

 

Air mata…

Tidak kubiarkan kau mengalir lagi

Kecuali disaat kebahagiaan sejati datang menghampiri… 

 

Note: Sudah pernah di postkan pada blog yang lama tahun June 2006. Antara puisi karangan peribadi saya yang terbaik!

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

Mutiara Kata oleh Khalil Gibran

Posted on 26 March, 2006. Filed under: Arts, Tokoh |

Khalil GibranKahlil Gibran lahir di Basyari, Lubnan dari keluarga Katholik-Maronit. Basyari sendiri merupakan daerah yang kerap disinggahi badai, gempa dan petir. Tidak diragukan lagi sejak kecil, Gibran sudah terbiasa merasakan fenomena-fenomena alam tersebut. Inilah yang mempengaruhi hasil karyanya yang banyak menceritakan tentang alam. Antara hasil karyanya adalah, “Mutiara Kata” yang sentiasa tertuang dalam semua tulisanya.

Antara Mutiara Kata yang selalu disebutkan disetiap tulisannya seperti berikut.

(more…)

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...